Groep 3

Bewegend leren

Met bewegend leren hebben we deze week met groep 3 getallen geautomatiseerd en met groep 4 de tafel van 5 en 10 geoefend. Wat waren alle kinderen actief betrokken bij de les.

Foto's van groep 3-4

Foto's van het thema Lekker eten en bewegend leren.

https://wskogezamenlijk.blob.core.windows.net/website/UploadBestanden/tn/img-20171027-wa0010-860-860.jpg
https://wskogezamenlijk.blob.core.windows.net/website/UploadBestanden/tn/img-20171027-wa0011-(1)-860-860.jpg
https://wskogezamenlijk.blob.core.windows.net/website/UploadBestanden/tn/img-20171027-wa0008-860-860.jpg
https://wskogezamenlijk.blob.core.windows.net/website/UploadBestanden/tn/img-20171027-wa0009-860-860.jpg
Bekijk het gehele fotoalbum

Thema Lekker eten

In de groep hebben we een proefje gedaan over hoe je van limonade “prik” limonade kan maken. In twee- of drietallen gingen we aan de slag met limonade, water, suiker, koffiemelk en bakpoeder. Wat een verwondering toen we ontdekten wat er gebeurde als we bakpoeder bij de limonade en water deden.

Project Water

Hoe kan ik mezelf beschermen tegen water? Dat was de onderzoeksvraag in groep 3 en 4.


We hebben gesproken over hoe je jezelf tegen de regen kan beschermen, maar ook hoe je je kan beschermen tegen water uit de zee en de rivieren. Hoe werken duinen en dijken?

En uiteindelijk hebben we zelf duinen en dijken gemaakt met zand, stenen, grind en "helmgras".

Foto's van groep 3-4

Foto's van project Water en de open les.

https://wskogezamenlijk.blob.core.windows.net/website/UploadBestanden/tn/img-20171019-wa0006-860-860.jpg
https://wskogezamenlijk.blob.core.windows.net/website/UploadBestanden/tn/img-20171019-wa0010-860-860.jpg
https://wskogezamenlijk.blob.core.windows.net/website/UploadBestanden/tn/img-20171019-wa0003-860-860.jpg
https://wskogezamenlijk.blob.core.windows.net/website/UploadBestanden/tn/img-20171019-wa0007-860-860.jpg
Bekijk het gehele fotoalbum

Open Les

Tijdens de open les hebben we de ouders eerst verteld en laten zien wat we over het project water hebben geleerd. Daarna zijn we gezamenlijk gestart met rekenopdracht over de getallen, even en oneven en bij welk tiental ligt het getal?

Groep 3 ging daarna met de ouders werken over getallen splitsen en groep 4 over wegen. Hoe zwaar is een kg? En wat is zwaarder en lichter?

Iedereen was heel betrokken bij de les.